søndag den 4. oktober 2015

Mine Flippede Film

Her er en laaaaaang række af videoer jeg selv (og en kollega) har produceret til forskellige fag og workshops. Billed- og lydkvalitet kan variere en del. Nogle af videoer er også på engelsk (I må bære over med udtalenJ), da jeg også underviser internationale klasser. Når jeg flipper min undervisning har jeg både produceret egne videoer og benyttet mig af, hvad andre har produceret.

Workshop GUI (Graphical User Interface) 

To-tre dages kursus om at kode grafiske brugergrænseflader i Java, om design af brugergrænseflader og om at udvikle i Eclipse. En del af disse videoer er produceret af min gode kollega Kis Boisen Hansen (KBHA), da vi sammen har flippet undervisningen på dette kursus, som køres i slutningen af hvert 1. semester. 

GUI-design_brugervenlighed

GUI-design_gestaltteori

GUI-design_visuelt

GUI-design_vinduer

Nr 1 GUI-Prg-Introduktion (KBHA)

Nr 2 GUI-Prg-Layout (KBHA)

Nr 3 GUI-Event (KBHA)

GUI-Prg-Nr 4 - InstallationAfEclipse

GUI-Prg-Nr 5 - EclipseInstallationAfWindowBuilder

GUI-Prg-Nr 6 - ImportAfBlueJProjectTilEclipse (KBHA)

GUI-Prg-Nr 7 - EclipseIntroduktion (KBHA)

GUI-Prg-Nr 8 - EclipseBuildGUI (KBHA)
'
GUI-Prg-Nr 9 - EclipseGUI-Event (KBHA)

Systemudvikling

Systemudvikling handler om hvordan man udvikler en ide, så den kan blive kode og hvordan man sikre at det udviklede program, dækker de behov, der var og kan forstås og benyttes af programmets brugere. Ideen analyseres, der designes, der udvikles prototyper, der planlægges test og kode og endelig der testes efter koden er konstrueret.

Step2UseCaseDiagram

Step3UseCaseDescription

Step4DomainModel

Overview1

Step4MoreAboutDomainModel

Step4PatternsDomainModel

Step5.1-Analysis

Step5.2-SystemSequenceDiagram

Step5.3-OperationContracts

Step6.1-Design

Step6.2-Architecture

Step6.3-InteractionDiagram

Step6.4-DesignClassDiagram

System develoment - a short walkthrough

Unified Process – UP
  

Programmering

Programmering handler bl.a. om objekt orienteret programmering, datastrukturer, algoritmer og at lære at udvikle i Java og C#. Det handler også om SQL. Faget kører på 1. 2. og 3. semester i datamatikeruddannelsen og svarer til i alt 40 ECTS. Jeg har undervist på 1. og 2. semester.

Modulo

Collections

Iteration And for-each loop

Iteration And while loop

Iteration And for loop

Iteration And Iterator object

Sweep And Search

Collections And Fixed sized Array

Algorithm Patterns

Collections - Set And Map

Identity vs Equality

Random

STREAM

STREAM – Example

Coupling And Cohesion

Architecture

Singleton

Version Control – Subversion

Greenfoot

FileHandling

Download og installering af MS SQL Server 2014 Express with Tools

Andet

Forskellige videoer optaget til forskellige lejligheder.

Flipped Classroom - det nye flip?


Screencast-O-Matic -- en video-optager



Ingen kommentarer:

Send en kommentar